Nová Ves 11.6.2011

Selhání techniky

V sobotu 11.6. si po ránu sbalíme horolezeckou výbavu a vyrážíme na extrémní soutěž do nedaleké Nové Vsi. Někteří na kole, někteří autem, odhodlaní dojít později domů pěšky, odhodlání se postupem času vytrácí. Kolo rozumně většinou zamítáme v pátek večer se zdůvodněním, zpátky stejně půjdeme pěšky a ještě povedu kolo, trochu zbytečný ne. Trať sice již není tak náročná jako loni, nemusíme kličkovat mezi opěrnými tyčemi od máje. Ale ten kopec nikdo nezmenšil. Po zaparkování na našem obvyklém místě u místí zbrojnice, když přecházení přes místní magistrálu na závodní dráhu máme nacvičeno již od loňska, se vydáváme obhlídnout situaci a vyřešit pár důležitých věcí. Za prvé donést pivo a za druhé domluvit půjčení narážeče, protože Dorek se nám zasekl v práci. Místo něj si půjčujeme už našeho skoro stabilního člena z Horních Dubenek. Největší překvapení nás čeká u tanečního parketu kde, zřejmě po loňské negativní zkušenosti, chybí veškeré břízky. Je to líto zejména béčkařovi, který má obavy, že nebude mít s kým pít. Postupně do sebe dostáváme svou míru piv a šokovaně zjišťujeme, že na start jdeme jako druzí hned za domácími. Rychle motáme hadice a než se nadějeme máme útok za sebou, je z toho čas jen o málo horší než domácí o  půl sekundy. Po prvním kole jsme na třetím místě a situace vypadá nadějně. Bohužel již při tomto útoku nám začala Máňa nějak pokašlávat a ač se jí strojník svým oblíbeným nástrojem, tj. kladivem, snažil spravit, v následujících útocích se tento handicap projevil. Našim ženám se první útok nepovedl, N za spadlý koš do kádě. My nastupujeme na start druhého pokusu vybuzení výkonem domácích, kteří zabíhají čas něco přes 18 s, všechno klapne perfektně, ale Máňa nechce tlačit, ani po prosbách strojníka a tak s napětím čekáme, jestli se někdo z družstev neposune před nás. Vyplní se naše nejhorší obavy, naši věční rivalové z Kališť nás odsouvají na nepopulární čtvrtou příčku. Děvčata v silně kombinované sestavě nakonec končí na třetím místě, když pravý proud nestíhá doběhnout k terčům a až po trpělivém výkonu a s posledními kapkami vody z kádě se jim nakonec daří dokončit. Následují ukázky hasičů z Batelova, místní borci nadšení tím, jaké se jim dostalo do rukou dělo, stříkají vodu do mraků tak dlouho, až se jim začne vracet, což si jistě rozhodně nepřáli. V hustém dešti je vyhlášení výsledků a předání cen, ale nutno ocenit, že jsme vydrželi celý nástup a nezdrháme jako někteří hned po předání cen (třeba jako torzo našich žen). Pokračujeme v tradici být všude první, jako první otevíráme místní šatlavu a když nastoupí kapela, tak i přes přetrvávající déšť jsme první na parketě. Košaři se Bůh ví kde podaří sebrat slunečník a snaží se nás pod ním na parketě ukrýt. Vzhledem k tomu, že slunečník je již notně nasáklý vodou a pršelo by z něj možná i bez deště, se mu to nějak nedaří. V přestávkách pořádáme pěvecké vystoupení prostonárodních písní, na námitku, že jsou zde děti, odpovídáme, že někde se to přeci naučit musí a čím dřív tím líp. Někdy v průběhu noci utrpí zranění náš proudař, který je kopnut kopytem do žeber, nevíme kde se tedy na parketě vzal kůň, ale podle jeho výrazu to nic menšího být nemohlo, ještě je nutno zmínit, že předtím při tanečních kreacích dostal loktem do oka. Krátce po druhé přestává kapela hrát a i my se vydáváme na cestu k domovu. Naštěstí ne podle plánu pěšky, ale objednáváme taxi. Neděli místo zaslouženému odpočinku věnujeme opravě mašiny, rozebereme celé čerpadlo do posledního šroubku, koukneme se i do motoru po sedmé večer můžeme nahlásit splněno. Tak snad Máňa bude zase šlapat.

Sestava muži:

Klip

15.06.2011 09:19:25
Terror
Není důležité vyhrát. Stačí nezkazit zábavu.